ترفندهایی برای Nexus 4
 
تکنولوژی جدید

 google-lg-nexus-4-fr-bk-si

 گوشی‌ها و تبلت‌های Nexus که کاری از شرکت گوگل هستند، تا کنون در بازار موبایل و تبلت بسیار موفق بوده‌اند. سیستم‌عامل اندروید که بر روی این دستگاه‌ها نصب شده است، بسیار قوی است و قابلیت‌های فراوان بسیاری دارد ولی بسیاری از کاربران با این قابلیت‌ها آشنایی ندارند. برای همین تا کنون چند مقاله در رابطه با ترفند‌های گلکسی اس ۴ و گلکسی اس ۳ منتشر کردیم. در این مقاله نیز چند ترفند کاربردی برای کار با Nexus 4 معرفی می‌کنیم. با ما باشید تا با این ترفند‌ها آشنا شوید.

از قابلیت Swype استفاده کنید

دیگر دوران تایپ با زدن تک تک دکمه‌ها فرا رسیده است. قابلیت Swype به شما اجازه می‌دهد با کشیدن انگشتتان بر روی حرف‌های مورد نظر، کلمه‌ها و جملات را تایپ کنید. مهم نیست که در بین راه دکمه‌های اضافی یا اشتباهی وارد کنید. Swype آنقدر هوشمند عمل می‌کند که کلمات را تشخیص می‌دهد و اشکالات تایپی را نیز برطرف می‌کند. کمی طول می‌کشد تا دستتان به Swype عادت کند، ولی اگر به کار با آن عادت کردید، سرعت تایپتان بیشتر از قبل می‌شود. برای فعال کردن Swype در Nexus 4 به صفحه‌ی تنظیمات بروید. Language & Input را انتخاب کنید، دکمه‌ی تنظیمات کیبورد را بزنید و Gesture را فعال کنید.

swype-android

راهکاری برای مشکل حافظه‌ی ثابت

یکی از نقاط ضعف Nexus 4 این است که نمی‌توان حافظه‌ی آن را با اضافه کردن کارت حافظه، افزایش داد. یعنی باید یکی از دستگاه‌های ۸ یا ۱۶ گیگابایتی را انتخاب کنید و تا آخر نیز با همین میزان حافظه کنار بیایید. در صورتی که در بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌های دیگر می‌توانید به راحتی با خرید یک کارت حافظه، حافظه‌ی دستگاه را افزایش دهید.

راهکاری که برای رفع این مشکل وجود دارد این است که از سرویس‌های ذخیره سازی تحت وب استفاده کنید و فایل‌هایتان را درون آن‌ها بریزید و هر اطلاعاتی که احتیاج داشتید را از طریق نرم‌افزار آن سرویس به گوشی منتقل کنید. Dropbox، Google Drive و Ubuntu One از جمله‌ی این سرویس‌ها هستند که فضای زیادی را به صورت مجانی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. البته این روش کاملاً ایده آل نیست و یک مشکل بزرگ دارد. اینکه باید برای دریافت و ارسال فایل‌هایتان اتصال به اینترنت داشته باشید و اگر بخواهید از اینترنت موبایل برای این کار استفاده کنید،‌ هم باید مبلغ زیادی را بپردازید و هم احتمالاً سرعت پایین اینترنت موبایل مانع از کاربردی بودن این روش خواهد شد.

ios icloud - elmology

دستگاه خود را روت کنید

بسیاری از نرم‌افزارها قابلیت‌هایی دارند که ممکن است برای شما بسیار کاربردی باشند ولی فعال کردن این قابلیت‌ها احتیاج به روت کردن دستگاه دارد. طبیعتاً این قابلیت‌ها فراتر از امکاناتی هستند که تولید کننده‌ی گوشی یا تبلت به کاربر اجازه می‌دهد انجام دهد. با روت کردن دستگاه، شما می‌توانید بدون اجازه‌ی تولید کننده هر کاری با آن انجام دهید یا به نرم‌افزارها اجازه دهید هر کاری انجام دهند. روت کردن دستگاه الزاماً به معنای خراب کردن آن نیست ولی اگر بلد نباشید این کار را انجام دهید ممکن است به دستگاه خود آسیب وارد کنید. لذا بهتر است آموزش‌های لازم را از اینترنت مطالعه کنید و قبل از هر کاری از اطلاعاتتان، پشتیبان تهیه کنید.

Android-rooting-4

از میانبرهای تنظیمات استفاده کنید

اندروید ۴.۲.۲ قابلیتی بسیار کاربردی به نام میانبرهای تنظیمات دارد. به وسیله‌ی این میانبر‌ها برای بسیاری از کارها مثل فعال کردن بلوتوث یا فعال کردن حالت سکوت دیگر احتیاج نیست که به صفحه‌ی تنظیمات بروید. این میانبرها درون Notifications قرار دارد. برای دیدن آن‌ها کافی است نوار سیاه رنگ بالای صفحه را به پایین بکشید. از درون قسمت تنظیمات می‌توانید این میانبرها را بنا به سلیقه‌ی خود تغییر دهید.

samsung-galaxy-s4-screenshot-quick-settings

عکس پانوراما بگیرید

یکی از قابلیت‌های بسیار جالب Nexus 4 گرفتن عکس پانوراما است. به وسیله‌ی این قابلیت می‌توانید عکس‌های ۳۶۰ درجه از یک مکان بگیرید. عکس‌های ۳۶۰ درجه در Google Street استفاده می‌شوند که به وسیله‌ی آن کاربر می‌تواند درون یک عکس، به یک مکان از تمام جهات (جلو، پشت، بالا، پایین و …) نگاه کند و در آن حرکت کند. برای گرفتن عکس ۳۶۰ درجه در Nexus 4 دوربین را باز کنید و گزینه‌ی ۳۶۰degree Mode‌ انتخاب کنید. سپس نقطه‌هایی که روی صفحه ظاهر می‌شوند را دنبال کنید تا یک عکس ۳۶۰ درجه بگیرید. احتمالاً باید کمی تمرین کنید تا کاملاً به آن مسلط شوید ولی وقتی کار با آن را یاد گرفتید می‌توانید تصاویر بسیار زیبا از اطراف خود ایجاد کنید.

Using-the-new-360-degree-panoramic-feature-with-4-2


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 16 تير 1392برچسب:nexus 4 , tips and tricks , نکسوز 4, :: 9:33
benyamin

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکنولوژی جدید و آدرس teknologo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 103
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 466
بازدید ماه : 466
بازدید کل : 58963
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1